2010. május 10., hétfő

Wikipédia - az általunk szerkesztett enciklopédia:

Én sem osztom azoknak a véleményét, akik a Wikipédiát alapnak tekintik és elismerik. Szerintem az alapkoncepció teljesen jó, a kivitelezésben érzem a problémát. A gond ott lapul,hogy mindenki szabadon szerkesztheti, még az is írhat a csavargyártásról, aki azt sem tudja mi a csavar. Én célszerűbbnek gondolnám, ha valamilyen szinten csekkolva lenne az, aki feltölteni szeretne. Például kellene egy regisztráció, ahova beírja az illető, hogy mihez ért és visszaellenőrizné mondjuk egy adminisztrátor, hogy az aki beírta, hogy francia szakot végzett valóban végzett-e vagy csak azért írta, hogy egy általa írt szócikket feltehessen. Tehát én azért nem bízok ennek az oldalnak a hitelességében, mert boldog, boldogtalan bármit felírhat, amit a túlképzett adminisztrátorok sem tudnak mindig kijavítani. Például a francia történelem terén több alkalommal találkoztam olyan szócikkel, aminek nem sok köze volt a valósághoz, tele volt tárgyi tévedéssekkel. Én középiskolában biztos nem engedném használni, maximum fakultációs órán, hogy keressék meg a hibát egy bizonyos szócikkben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése