2010. május 10., hétfő

A fegyelem:

A fegyelemmel kapcsolatban a tanítási gyakorlat során érdekes felfedezést tettem. Egy elég neves, elit, versenyiskolában voltam gyakorlaton franciát tanítani. A gyerekekbe azt nevelték, hogy hitessék el a tanárral, hogy ők nem beszélnek bele az órába és megtartsák a "látszatfegyelmet". A hospitálásom során, amikor egy másik irányból figyeltem az osztályt, láttam, hogy ők hogy tartják fent a látszatot és amikor én tanítottam próbáltam úgy alakítani a dolgokat, hogy akik nem figyelnek, próbáljanak meg maguktól figyelni. Meglepő lett az eredmény: egy apró megvesztegetéssel (az étkezés témakörnél sütöttem nekik több féle sütit) olyan szinten mellémálltak, hogy ezt követően talán azért, hogy ne bántsanak meg (legalábbis ezt vettem észre) nem mentek az SMS-ek és a levelek a pad alatt, hanem próbáltak bekapcsolódni. Érdekes volt, hogy más órákon egyes tanárokkal szintén toleránsak voltak, egyeseknél pedig pofátlanok. Talán a tanár hozzájuk való viszonyulása játszotta a fő szerepet. "Amilyen az adjon Isten, olyan lesz a fogadj Isten!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése