2010. május 10., hétfő

Szociometria:

Számomra ez volt a leghasznosabb dolog, amit a tanárképzésben tanultam, mert szerintem nem csak egy iskolában lehet alkalmazni, hanem az élet más területén is, például egy munkahelyen más típusú kérdésekkel. A tanárképzős szakdolgozatomat egy osztályról írom, akikekkel 5.osztályos korukban készítettem egy szociometriát és 7.osztályban összevonták őket egy másik osztállyal. Most nyolcadikosok, és most fogjuk írni a 2. szociometriánkat, hogy hogy alakultak a társas kapcsolatok az osztályukban, mennyire fogadták be az újakat, hogy olvadt össze a két osztály.

Egy adott közösség megismerésében a szociometria hatalmas szerepet játszik szerintem. Olyan dolgokat tudhatunk meg, amit egy veterán pedagógus sem vesz észre. Csak nagyon vigyázni kell vele!
Amikor gimnazista voltam, az egyik párhuzamos osztályban az osztályfőnök csinált egy szociometriát és az eredményt kitette a falra, majd kiemelte, hogy Ági és az osztály között nincs kapcsolat, és az osztály barátkozzon Ágival, különben baj lesz! Szegény Ágit ezek után még jobban elkezdték utálni és a fennmaradó 7 hónapot az érettségiig úgy sikerült kihúznia, hogy a szülei egy másik osztályba való átkérését kezdeményezték. Szóval csak óvatosan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése