Az órán az interaktív tábláról és különböző technikai eszközök használatáról esett szó. Elhangzott egy olyan mondat, már nem emlékszem kitől, hogy "néhány pedagógus megtart egy ppt-s órát és azt gondolja, hogy ő a tuti, mert rengeteg eszközt használ."
Én ezzel nem értek teljesen egyet, mert szerintem minden embert a képességei szerint kellene megítélni. Borzasztó, ha egy pályakezdő pedagógus nem ért ezekhez a technikai csodákhoz, de egy nyugdíj előtt álló pedagógustól, aki számítógépet is alig látott szerintem igenis tiszteletre méltó.
Amikor gimnazista voltam volt egy földrajztanárunk, aki akkor ment nyugdíjba, amikor érettségiztünk. Ő rengetegszer projektorral jött órára, amit alig tudott rendesen kezelni, de soha nem nevettük ki, sőt tiszteltük, hogy erőlködik és akarja használni ezeket az eszközöket. Az ő korosztálya nem laptoppal és iPhonenal a kezében jött világra, nekik ez igen is nagy dolog.
Az interaktív tábla nagyon tetszik, bár bevallom őszintén, hogy az iskolák felújítására nagyobb szükség lenne. Nem csak a budapesti, de a vidéki iskolák is majdnem rádőlnek a gyerekekre, de interaktív tábla azért van. Szerintem fontosabb lenne egy tiszta mosdó, és ha mindez megvan, akkor jöhetnek a technikai újítások. Illetve szerintem az interaktív tábla programot költséghatékonyabbá kellene tenni. A pedagógusokat nem olyan dolgokra kellene tovább képezni, mint hogy hogy bánjanak egy mozgáskorlátozott gyerekkel (vidéken az ilyen problémákkal küldő gyerekek száma, szinte egyenlő a nullával), hanem hogy hogy kapcsolják be az interaktív táblát. Édesanyám pedagógus és a múltkor elég feldúltan jött haza az egyik továbbképzésről. Vak gyerekekkel való bánásmódról tartottak neki 4 napos támopos előadást. 25 éve tanít, de nem találkozott még vak gyerekkel. Az interaktív táblát nagyon szeretné megtanulni használni, de erről a továbbképzésről nem esett szó, pedig elviekben azért mentek.
2010. május 16., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése