2010. május 16., vasárnap

Iskola 2.0

Az órán az interaktív tábláról és különböző technikai eszközök használatáról esett szó. Elhangzott egy olyan mondat, már nem emlékszem kitől, hogy "néhány pedagógus megtart egy ppt-s órát és azt gondolja, hogy ő a tuti, mert rengeteg eszközt használ."
Én ezzel nem értek teljesen egyet, mert szerintem minden embert a képességei szerint kellene megítélni. Borzasztó, ha egy pályakezdő pedagógus nem ért ezekhez a technikai csodákhoz, de egy nyugdíj előtt álló pedagógustól, aki számítógépet is alig látott szerintem igenis tiszteletre méltó.
Amikor gimnazista voltam volt egy földrajztanárunk, aki akkor ment nyugdíjba, amikor érettségiztünk. Ő rengetegszer projektorral jött órára, amit alig tudott rendesen kezelni, de soha nem nevettük ki, sőt tiszteltük, hogy erőlködik és akarja használni ezeket az eszközöket. Az ő korosztálya nem laptoppal és iPhonenal a kezében jött világra, nekik ez igen is nagy dolog.

Az interaktív tábla nagyon tetszik, bár bevallom őszintén, hogy az iskolák felújítására nagyobb szükség lenne. Nem csak a budapesti, de a vidéki iskolák is majdnem rádőlnek a gyerekekre, de interaktív tábla azért van. Szerintem fontosabb lenne egy tiszta mosdó, és ha mindez megvan, akkor jöhetnek a technikai újítások. Illetve szerintem az interaktív tábla programot költséghatékonyabbá kellene tenni. A pedagógusokat nem olyan dolgokra kellene tovább képezni, mint hogy hogy bánjanak egy mozgáskorlátozott gyerekkel (vidéken az ilyen problémákkal küldő gyerekek száma, szinte egyenlő a nullával), hanem hogy hogy kapcsolják be az interaktív táblát. Édesanyám pedagógus és a múltkor elég feldúltan jött haza az egyik továbbképzésről. Vak gyerekekkel való bánásmódról tartottak neki 4 napos támopos előadást. 25 éve tanít, de nem találkozott még vak gyerekkel. Az interaktív táblát nagyon szeretné megtanulni használni, de erről a továbbképzésről nem esett szó, pedig elviekben azért mentek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése